Mały makler

Mały Makler jest grą przeznaczoną dla 3-5 osób  w wieku od 7 lat.

Głównym celem jest dotarcie do mety.

Gra zajmuje około 35 minut.

Gra składa się z planszy, dwóch kostek do gry, 5 pionków do gry, trzech zestawów kart z poleceniami (zestaw kart z pytaniami dotyczącymi Giełdy Papierów Wartościowych składający się z 32 kart, zestaw kart z pułapkami składający się z 15 kart, zestaw kart z bonusami składający się z 15 kartami)

REGULAMIN GRY

  • Każdy z graczy wybiera dla siebie pionek.
  • Stajemy na polu „START”.
  • Grę rozpoczyna ten zawodnik, który wyrzucił największą liczbę oczek.Zawodnicy rzucają na przemian dwiema kostkami, a suma wyrzuconych oczek decyduje o położeniu każdego gracza (pionka) na planszy.
  • Na planszy znajduje się kilka kolorowych pól. Każdemu z kolorów odpowiada odpowiedni zestaw kart:

ZIELONY – gdy gracz stanie na polu o tym kolorze, ciągnie kartę z zestawu z bonusami.

CZERWONY – gdy gracz stanie na polu o tym kolorze, ciągnie kartę z zestawu z pułapkami.

SZARY – gdy gracz stanie na polu o tym kolorze, ciągnie kartę z zestawu z pytaniami.

  • W zestawach kart z pułapkami i bonusami znajdują się dwie karty (po jednej na zestaw), które mają odwrotne polecenie niż pozostałe na przykład:
    Gracz staje na czerwonym polu, ciągnie kartę, czyta polecenie, które brzmi: „Masz dziś szczęście! Wartość twoich akcji na giełdzie rośnie! Idziesz do przodu o 6 pól!”.
  • Wygrywa gracz, który jako pierwszy stanie na polu „META”

ZASADY GRY

  1. Każdy gracz ma pionek którym przesuwa się po planszy w zależności od wyrzuconych oczek na kostkach.
  2. Gdy pionek stanie na kolorowym polu, gracz ciągnie jedną kartę z odpowiedniego zestawu, a następnie udziela odpowiedzi lub wykonuje polecenie z karty.
  3. Jest kilka dróg prowadzących do mety, jednak idąc na skróty można dużo stracić lub zyskać.
  4. Aby zakończyć grę należy stanąć na polu „META”. Jednak gdy brakuje mniej niż 13 wyrzucić odpowiednią liczbę oczek np. gracz stoi 4 pola od mety to odpowiednia ilość oczek wynosi 4. Gdy gracz wyrzuci większą ilość oczek niż wymaga to zostaje w tym samym miejscu co stał i musi odczekać jedną kolejkę zanim będzie mógł rzucić kolejny raz. w przypadku wyrzucenia mniejszej ilości oczek gracz przesuwa swój pionek do przodu.
  5. Jeśli gracz odpowie błędnie na pytanie to cofa się o ilość wyrzuconych oczek. Natomiast w przypadku poprawnej odpowiedzi gracz ma szansę na dodatkowy rzut jedną kością i wyprzedzenia innych graczy.
  6. W zestawach kart mogą być zawarte różne pytania dotyczące Giełdy Papierów Wartościowych lub polecenia przez które gracz może zyskać lub stracić. Po przeczytaniu polecenia lub udzieleniu odpowiedzi musi wykonać odpowiednią czynność.

AKCESORIA DO GRY

Plansza

Plansza

Pionki do gry

Pionki

Kości do gry

Kości